Light & Fresh

Personlig inredning för dig och mig

Favoritprodukter del 10

Kategori: Inredning

Sista favoriten jag har från Svenssons i Lammhult är den här lampan "Flowerpot VP1 pendel". Speciellt i färgen mint eller i den nya kopparfärgen. Lampan är tillverkad i stål med färgad lack och med textilsladd från formgivaren Verner Panton från år 1969.
       
 
Lampan är namngiven efter Flower Power-epoken och belönades med det tyska formpriset Gute Form Bundespreis år 1972. Lampan går att få som stor takpendel och som två olika bordslampor i 13 olika färger. Lampan ser lekfull och glad ut. Det känns som en uppiggande och rolig lampa och den passar i vilket rum som helst (förutom badrum). Armaturen har en diameter på 23 cm, en höjd på 16 cm och en sladdlängd på 3 m med E27 sockel och 40W. Flowerpot ger ett behagligt bländfritt ljus och är en fröjd för ögat.
 
Nu har jag valt ut mina 10 favoritprodukter från Svenssons i Lammhult. De är verkligen ögongodis allehopa. Och praktiska, effektiva och snygga.
 
Jag får tacka alla ni som har följt "Favotitprodukts-delen" så hörs vi senare. Kom gärna med nya tips och idéer på vad jag ska skriva om.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: