Light & Fresh

Personlig inredning för dig och mig

Favoritprodukter del 1

Kategori: Inredning

Jag har haft ett litet samarbete med Svenssons i Lammhult och valt ut några favoritprodukter som jag ska skriva om. Gamla som nya. Stora som små. Men framförallt mina favoriter.
 
Jag börjar med denna skönhet "Cell". Ett hyllsystem med påbyggnadssektioner, i lackerat höghållfasthetsstål, kompaktlaminat och stålvajer med pressgjutna zinkkulor.
Bokhyllan är enkel, stilren, smidig och passar till den mesta inredning. Cell är ett helt öppet hyllsystem. Hyllsektionen på bilden högst upp har en bredd på 52 cm och en höjd på 110 cm. Djupet är som max 21,5 cm. Finns även i andra utföranden.
 
Peter Cohen har formgett hyllan år 2005. Cohen är även känd för barnfilmen Kalles Klätterträd och 2007 fick han tidskriften Sköna hems utmärkelse "Årets möbel" för sin design av den hängande bokhyllan Cell.
 
Hade jag haft mer plats i min lilla lägenhet hade jag haft flera hyllsektioner bredvid varandra längs en hel vägg som på bilden längst ner.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: